2015. március 14., szombat

A magyar meggy Berlinben

Februárban a magyar meggytermesztők és -feldolgozók önálló standon mutatkoztak be a Fruit Logisticán a FruitVeB szakmai irányításával, a Fruitmarketing Kft. szervezésében.
Nyolc tész (Balaton KerTész Szövetkezet, Botész Szövetkezet, Észak-Al föl di Tész, Fresh Fruit Tész Szövetkezet, Havita-Tész Szövetkezet, MediFruct Tész, Nógrád Tész Kft., Penta Família Szövetkezet) és 4 feldolgozó (Berkenye Hűtő-ház, Bold Agro Kft., Natbolé Kft., Parmen Zrt.) közösen hozta létre a standot, 60 négyzetméteren mutatták be a magyar meggyet és a belőle készülő termékeket. A zöldséggyümölcs termelői szervezetek kiegészítő nemzeti támogatásából megvalósult belföldi promóciósorozat záró programjaként létrehozott közösségi stand nagyszerű lehetőséget kínált a külföldi és a magyar partnerekkel való kapcsolattartáshoz, üzleti megbeszélésekhez.
A meggybefőttől a préselt meggyléig, a meggylekvártól a meggysörig és a meggypálinkáig sorakoztak a polcokon és a termékpiramison a finomságok. A stand látogatóit kalocsai mintás, kézzel hímzett ingben várták a hoszteszek. A hatalmas kockameggy a fotósok egyik kedvenc témája volt a Fruit Logistica 3 napja alatt.
Az ágazat fejlesztése nemcsak azért fontos, mert exportképes terméket készít, hanem azért is, mert igen munkaigényes, így hozzájárulhat a foglalkoztatottság növekedéséhez, és többnyire családi vállalkozások formájában működik – mondta az MTI-nek Csiz­madia György, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) alelnöke, a Gyümölcs Főbizottság elnöke. Hangsúlyozta, hogy már 5-10 hektáron nyereségesen működtethető a meggytermesztésre épülő családi gazdaság.
A legfontosabb piacokon – elsősorban a német nyelvterületen – a táplálkozási szokások és az életmód átalakulásával mindinkább előtérbe kerülnek a kész- és félkész termékek, ami újabb lehetőség a különleges ízvilágú magyar meggynek. Ezért az eddiginél is határozottabb marketingmunkával kell törekedni a fagyasztott meggytől a meggypálinkáig terjedő termékskála megismertetésére, és a meggy mind több kutatással alátámasztott rendkívül jó élettani hatásairól szóló ismeretek terjesztésére – fejtette ki a szakértő.
A Fruit Logistica három napján alapozzák meg a magyar zöldség-gyümölcs kivitel jelentős részét, hiszen a piac szinte valamennyi szereplője megjelenik a vásáron, amely így a kapcsolattartást, az új üzletek előkészítését és a kapcsolatháló bővítését szolgálja – mondta Ledó Ferenc, a FruitVeB elnöke. A magyar zöldség és gyümölcs 50 százalékát exportálják, ennek nagyjából negyede a német piacra irányul – tette hozzá. A zöldség-gyümölcs ágazat átlagos termésmennyisége évenként 2,5 millió tonna, ami a feldolgozáskor hozzáadott értékkel együtt 700-750 milliárd forintos részesedés a nemzetgazdaságban, ráadásul 250-300 ezer ember megélhetését szolgálja.
A szervezet célja az átlagos éves termésmennyiség 3,5 millió tonnára emelése. Ez a jelenlegi uniós költségvetési ciklus forrásainak célzott felhasználásával, a minőségre törekvő termesztés, a szervezettség és a tudásátadás fejlesztésével nagyjából 2022-re teljesíthető. Az ágazat munkaigényéből fakadóan addigra 100 ezer új vidéki munkahely is létrejöhet – mondta Ledó Ferenc.
A látványos, kreatív standot a Space Control Hungary Kft. tervezte és építette, a 3 napos programot a Fruitmarketing Kft. bonyolította le.
A kiállítás második napján komoly érdeklődést váltott ki az Ungarn – Part­nerland für Sauer kirschen mottóval meghirdetett előadássorozat. A megnyitót Béki Nándor, a berlini magyar nagykövetség mező-gazdasági és környezetügyi attaséja tartotta.Ju­hos Csaba (Fresh Fruit Tész) mutatta be a standot, ismertette a magyar meggytermesztés helyzetét, jövőjét, a magyar meggy kiemelkedő beltartalmi értékeit, és méltatta a németországi kapcsolatokat. Helwig Schwartau az európai meggypiacról tartott előadást.
A fogadást a méltán elismert magyar meggytermékek kóstolója zárta. Meggyes pezsgő, meggysör, meggybor, meggylé, valamint a nagykövetség jóvoltából 300 adag meggyes rétes várta a vendégeket, egészen záróráig.
A rendezvény szervezői és vendégei egyetértettek abban, hogy a magyar meggystand, valamint a kapcsolódó előadások és a fogadás reményteljes kezdete az új üzleti és marketingstratégiának.

Forrás: www.kerteszetesszoleszet.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése